Utfordring Løsning Betydning

Utfordring

Eurostar frakter årlig 10,5 millioner passasjerer, og hver dag foretas det over 8 000 transaksjoner på selskapets nettsted. Eurostar ville ha en nett- og mobilapp for å automatisere virksomhetskritiske ERP-prosesser og gjøre alt enda mer praktisk for kundene. Appen skulle vise rapporter for ulike reiser, innhente reisespesifikke data, rapportere oppdaterte ankomst-/avgangstider og mye annet.

Løsning

Løsning

Intellectsoft utviklet en skybasert løsning for de ansatte for Internett og iOS som fikk navnet Eurostar iTM. Ved å bygge på Eurostars eksisterende app kunne vårt eget utviklingsteam utvide funksjonaliteten og sikre bedre innholdsstyring og brukerroller. I det nye grensesnittet var det mye enklere å foreta reserveringer. I tillegg gikk det raskere å rapportere, og det ble innført en intern chattefunksjon via appen.

I dag trenger togbetjentene kun ett verktøy for å styre en rekke ulike funksjoner, enten de skal håndtere problemer underveis som fastkilte dører eller feil på seter, eller bestille taxi for passasjerer.

En viktig funksjon er at løsningen gjør det enkelt for togbetjentene å registrere og innhente data som trengs for å utarbeide rapporter når reisen er avsluttet. Feltene fylles ut automatisk med antall passasjerer og faktisk avgangs-/ankomsttid.

Betydning

Betydning

Dette var et obligatorisk verktøy til intern bruk, så det var ekstra viktig med positiv tilbakemelding fra brukerne. Produktet ble tatt godt imot, og det førte til økt effektivitet og mer nøyaktig rapportering.

Vi ble derfor Eurostars foretrukne utviklingspartner, og har hjulpet dem i gang med nye prosjekter gjennom jevnlige workshoper og tilgang til et eget team. Vårt neste samarbeid med Eurostar vil være med den nettbaserte billett- og seteappen EMOS. EMOS ble tatt i bruk på lik linje med iTM, og skal sikre at transportselskapet utnytter togkapasiteten bedre.