


Utfordring
Salgverktøyet Cirrus Insight ble svært vellykket, og kundene var blitt avhengige av en rekke avanserte funksjoner. Cirruspath ba Intellectsoft om å utvikle en mobilapp som kunne overføre funksjonene fra Salesforce til iOS-plattformen. Det ville kreve et team som kunne utvikle et programmeringsgrensesnitt for apper som beholdt eksisterende funksjoner, i tillegg til å optimere nye funksjoner.

Løsning
For å gjenskape og forbedre funksjonene til Cirrus Insight måtte mobilappen inneholde 60 skjermbilder, noe som var uvanlig mange. Hele utviklingsprosessen ble nøye overvåket for å sikre at navigasjonen og brukeropplevelsen ikke ble svekket.
Et team med ni utviklere skapte en mobil e-postklient med alle funksjoner og med innebygd, avansert CRM-funksjonalitet. Appen var fullstendig integrert med kommunikasjon til den Cirrus Salesforce-integrerte plattformen via en privat API.
Appen ble først utgitt med støtte for iPhone, og fikk deretter raskt støtte for iPad også. Den endelige versjonen, i likhet med den nettbaserte versjonen, har støtte for flere språk og er kompatibel med samtlige e-postprogrammer.

Betydning
Det første prosjektet ble fullført i 2013, men det var bare starten på et kundeforhold med mobilutvikling som fortsatt pågår. Med den nye mobilversjonen av Cirrus Insight kan Salesforce-brukere vise, legge til, redigere og oppdatere Salesforce via iOS-enheten, uansett hvor de befinner seg. Verktøyet er svært nyttig for salgsteam som skal skaffe og håndtere nye kundeemner og kontakter. Cirrus Insight Mobile-appen er derfor nå den høyest rangerte appen for å integrere Salesforce med innboksen til brukeres e-post.