Harley-Davidson

Harley-Davidson er et av verdens mest solide varemerker, og har i over 100 år vært ensbetydende med motorsykler av svært høy kvalitet. Ved å støtte et fellesskap med entusiastiske tilhengere definerte selskapet «sosial markedsføring» lenge før vi hadde et navn på det.

  • Utfordring
  • Løsning
  • Betydning

I samarbeid med Harley-Davidson gikk vi i gang med å utvikle en mobilapp som kunne føre til salg når varemerkets representanter snakket med kunder på motorsykkeltreff. Det viste seg at innsamlingen av opplysninger tok altfor lang tid for markedsføringsteamet, og språkbarrierer kunne også skape problemer.

Når det kom til stykket ville Harley-Davidson ha en løsning for å innhente kundedata på en trygg måte, samtidig som representantene deltok aktivt i fellesskapet.

Intellectsoft utviklet en iPad-app for Harley-Davidsons demonstrasjonsfolk slik at representantene kunne vise ulike produkttilpasninger via en «brukerveileder»-funksjon som var oversatt til over 15 språk.

Via appen kunne representanter enkelt melde potensielle kunder på nyhetsbrev, prøvekjøringer og andre tilbud, samtidig som SSL-protokollen sørget for sikker behandling av alle opplysningene. Etter arrangementene kunne disse kundeopplysningene raskt synkroniseres med selskapets CRM-database.

Appen bidro til å effektivisere Harley-Davidsons arrangementer, samtidig som den stadig økte kunnskapen om kundene. Selskapet kunne dermed kraftig redusere kostnadene for potensielle kunder, og de kunne redusere mengden trykt reklame og øke den positive kontakten med kundene.