Innendørs løsning

Selskap med spesialfelt innen IT-løsninger for detaljhandelen.

  • Utfordring
  • Løsning
  • Betydning

Kunden kontaktet Intellectsoft for å få utviklet et innendørs posisjoneringssystem. Mobilappen skulle finne ut hvor brukeren befant seg i lokalene, og deretter sende ut reklametilbud. GPS ville ikke fungere her, så Bluetooth ble foreslått som et alternativt posisjoneringsverktøy.

Intellectsoft presenterte en todelt løsning som ville være til nytte for både kunder og detaljhandlere. Via strategisk plasserte Bluetooth-signaler i butikken kunne appen plassere brukeren på et kart og deretter kontakte en nettserver med informasjon om kunden og signalet. Dermed ville reklametilbudet kunne tilpasses hver enkelt kunde.

Kunden fikk tilgang til en spesialtilpasset handle-app, som ble styrt av et innendørs posisjoneringssystem. Sluttbrukere kunne opprette og endre egne handlelister via den eksterne databasen på serveren. Brukere kunne dessuten legge til detaljer om aktuelle produkter, slik som navn, strekkode eller produktkategori, og på den måten lage lister. Når kundene opprettet nye handlelister, kunne de dra nytte av tidligere kjøpshistorikk, automatiske forslag, kundekort, produktsøk og favoritter som forenklet hele prosessen. Brukere kunne også dele egne lister med andre brukere. Og når brukeren nærmet seg en avdeling med varer fra handlelisten, ville mobilen vibrere for å varsle brukeren.

Vi gav dessuten kunden muligheten til å oppgi gyldig betalingsmiddel via reklame, tilpasset kundens mobil og basert på valgte produktkategorier.

Ved å utvikle og distribuere en Android-app og ta i bruk det nyeste innen Bluetooth-teknologi, gjorde Intellectsoft det mulig for kunden å sende ut reklame til sine kunder, ta i bruk en helt ny type markedsføring for detaljhandlere og gi kunden en bedre handleopplevelse.