Denne markedsføringsappen ble utviklet til Arthur Guinness Day, og bidro til økt kommunikasjonen mellom den populære drikkevaren og dens tilhengere.
Guinness er verdens mest populære varemerket innen mørkt øl, og blant klodens mest suksessrike drikkevarer. Varemerkets 250 år lange historie er bygget på unik merkelojalitet og et ektefølt forhold til kundene.
Guinness visste nøyaktig hva de ville ha – et verktøy som effektivt innhentet markedsføringsdata samtidig som det styrket båndet mellom varemerket og kundene. Appen skulle tilby kunder interaktiv markedsføring med fokus på underholdning og kunnskap.
Vi så på varemerkets nåværende markedsføring for å finne frem til den beste mobile strategien for Guinness. Teamet valgte en løsning der vi brukte SQLite-motoren til å utvikle en egen iOS-app for Arthur Guinness Day.
Appen inneholdt flere mini-spill og quizer knyttet til Guinness’ historie og den muntre irske feiringen. Foruten appens underholdningsverdi oppfordret den kunder til å fortelle hvilken drikke de foretrakk, og appen gav dermed et viktig innblikk i markedet. Vi oversatte og tilpasset appen til seks ulike språk slik at publikumsfavoritten blant mørkt øl kunne nå ut til kunder i hele verden.
Med disse flerspråklige appene fikk Guinness en personlig kontakt med kundene som styrket merkelojaliteten og skapte verdifull markedsføring. Appen for Arthur Guinness Day ble brukt til å lansere ulike arrangementer rundt om i verden der kjente artister som Snow Patrol, Brandon Flowers, Paolo Nutini og Kelis, spilte på tradisjonelle irske puber og musikkfestivaler – for å skåle for Arthur Guinness og hans arv som lever videre.
Vi kommer tilbake til deg så snart vi kan, senest innen en virkedag.
Send om igjen